NOU! Nota cu privire la indemnizatia de incapacitate temporara de munca-->
click aici
Precizari
privind plata indemnizatiilor
Angajatorii calculeaza si platesc asiguratilor indemnizatiile prevazute de
lege conform art. 19 din Legea nr
346/2002, privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale.
Recuperarea de catre angajator a cheltuielilor
reprezentand indemnizatii se realizeaza dupa confirmarea caracterului de munca al accidentului sau declararea bolii.
Documentele
justificative necesare decontarii indemnizatiei pentru incapacitate temporara
de munca sunt urmatoarele:
1. Cerere
privind solicitarea drepturilor (conform model) -->
click aici;
2. Avizul
dosarului de cercetare de catre inspectoratul teritorial de munca/inspectia
muncii dupa caz - copie;
3. Centralizator
privind certificatele de concediu medical aferente lunii..........
anul........(conform model) -->click aici;
4. Adeverinta
privind castigul brut realizat lunar(conform model) -->click aici;
5. Exemplarul al – 2-lea
(roz) al tuturor certificatelor de concedii medicale aferente lunii pentru care
se solicita restituirea de sume din FAMBP, precum si cele cu valoare “0” de recuperat(concediu medical
initial suportat in totalitate de catre angajator);
6. “Declaratia privind obligatiile de plata a
contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor
asigurate (D 112)- anexa 1.1. si anexa 1.2” – in copie, precum si
recipisa cu validarea declaratiei 112 (conform cu originalul) –declaratia
aferenta lunii pentru care se platesc veniturile/indemnizatiile;
7.
Copie conform cu originalul dupa certificatele medicale.