PRECIZARI REFERITOARE LA APLICATIA CARE PERMITE TRANSMITEREA IN FORMAT ELECTRONIC A DOCUMENTULUI DE INFORMARE CU PRIVIRE LA PLATA DREPTURILOR CARE SE ACHITA PRIN INTERMEDIUL CASELOR TERITORIALE DE PENSII

Incepand cu data de 21.02.2022, aplicatia care permite transmiterea documentului de informare in format electronic a devenit functionala.

Procedura prevede utilizarea unei cereri tip care se descarca, se completeaza, se semneaza olograf/electronic, dupa caz si se transmite prin Portal, accesand sectiunea "Depunere cereri si documente".

Pentru a va facilita acest demers, redam mai jos pasii pe care trebuie sa îi urmati.

Pentru transmiterea documentului de informare prin functionalitatea care a fost dezvoltata în PORTAL, cererea va fi adaugata în PORTAL numai prin contul personal al beneficiarului, astfel:

- se acceseaza contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principala a www.cnpp.ro, prin introducere e-mail si parola;

- se acceseaza sectiunea "Completare formulare" – "Depuneri cereri si documente" – "Pensii" – "Document de informare";

- se selecteaza "Transmiterea documentului de informare online" si se completeaza campurile obligatorii din fereastra "Depunere documente";

- anumite informatii legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar exista si posibiltatea ca acestea sa fie modificate de solicitant;

- numerele de dosar de pensie si de alte drepturi/indemnizatii se preiau în mod automat din sistem;

- documentul Cerere pentru transmiterea documentului de informare online trebuie încarcat. Acesta poate fi descarcat prin click pe "Descarca aici" din fereastra "Fisiere de încarcat". Dupa descarcare, cererea tip se completeaza, se semneaza olograf/electronic, dupa caz si se încarca prin click pe butonul "Alege fisier" (in cazul semnarii olografe, se va incarca in portal copia scanata sau fotocopia documentului);

- se completeaza codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul "Salveaza si trimite";

- se afiseaza mesajul: "Cererea a fost transmisa cu succes catre CNPP". Mesajul indica faptul ca cererea a ajuns, în vederea prelucrarii, la casa teritoriala de pensii care a fost selectata de pensionar la momentul completarii electronice.

- beneficiarul va primi de la PORTAL@CNPP.RO un e-mail de informare cu numarul de înregistrare alocat din PORTAL.

- beneficiarul va primi un alt e-mail de la PORTAL@CNPP.RO, de înregistrare a cererii în cadrul sistemului CNPP - numar alocat din Registratura casei teritoriale de pensii unde s-a depus cererea;

- in sectiunea "Cererile mele" pot fi vizualizate detalii legate de cererea depusa;

- beneficiarul va primi un e-mail de informare dupa aprobarea cererii în cadrul sistemului CNPP.

Precizari privind accesarea documentului de informare online

Exista doua posibilitati de accesare a documentului de informare de catre solicitant:

- documentul de informare poate fi accesat prin PORTAL, din contul utilizatorului: "Datele mele din sistemul public de pensii" -> "Document informare plata pensie";

- documentul de informare poate fi accesat din e-mail-ul solicitantului unde se va transmite o informare ce contine linkul catre documentul generat.In cazul persoanelor care nu au cont in Portalul CNPP:

Accesarea documentului de informare generat în PORTAL se poate efectua doar in situatia în care pe dispozitivul utilizat de solicitant, acesta din urma este logat in contul de PORTAL sau a salvat anterior datele de logare la PORTALUL CNPP.

In caz contrar, va aparea un mesaj de tipul: "Raportul solicitat nu exista".

In aceasta situatie se va proceda astfel:

- se accesesaza contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principala a www.cnpp.ro, prin introducere e-mail si parola;

- se acceseaza: "Datele mele din sistemul public de Pensii" – "Document informare plata pensie";

Precizari referitoare la documentul informativ online in cazul transferului dosarului de pensie in alt judet

In cazul transferului dosarului de pensie in alt judet, pentru transmiterea documentului informativ in format electronic pentru noul dosar de pensie, procedura prevede urmatorii pasi: se va depune o noua cerere prin contul din portal. Noua cerere se va depune dupa finalizarea transferului si referi la noul numar de dosar alocat in judetul in care s-a efectuat transferul.

- petentul va depune prin Portal, catre casa de pensii de la care s-a transferat dosarul de pensie, o cerere de renuntare la transmiterea online a documentului de informare.

- petentul va depune prin Portal, catre casa de pensii la care s-a transferat dosarul de pensie (numai dupa finalizarea transferului si stabilirea modalitatii de plata a pensiei in cont curent), o cerere pentru transmiterea online a documentului de informare, care va contine noul numar al dosarului de pensie.

Verificarea autenticitatii documentului de informare

Pentru verificarea autenticitatii documentului de informare de catre institutii/societati/autoritati publice, pe PORTAL a fost creata sectiunea "Contact – Verificare document de informare".

Verificarea se poate face astfel:

- prin introducerea identificatorului unic existent pe documentul de informare;

- prin scanarea codului QR existent pe documentul de informare, ceea ce presupune folosirea unei aplicatii de citire a codului QR.

Sursa: CNPP