Casa
Judeteana de Pensii Braila este un serviciu public descentralizat, investit cu
personalitate juridica afat in subordinea si coordonarea Casei Nationale de
Pensii Publice.
Conducerea
Casei Judetene de pensii Braila este este asigurata de directorul executiv,
care este ordonator tertiar de credite.
ATRIBUTIILE CASEI
JUDETENE DE PENSII
CONFORM LEGII
NR.263/2010
Potrivit art.139
din lege institutia are urmatoarele atributii:
a) colecteaza
şi vireaza contribuţiile de asigurari sociale şi alte tipuri de
contribuţii, potrivit dispoziţiilor legale in vigoare;
b) urmaresc incasarea
veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat; organizeaza, indruma
şi controleaza activitatea privind executarea creanţelor bugetare,
potrivit dispoziţiilor legale in vigoare;
c) iau masuri, in
condiţiile legii, pentru dezvoltarea şi administrarea eficienta a
patrimoniului sistemului public de pensii, precum şi pentru asigurarea
integritaţii acestuia;
d) iau masuri, in
condiţiile legii, pentru protecţia fondurilor de asigurari sociale;
e) asigura evidenţa
la nivel naţional a tuturor contribuabililor la sistemul public de pensii;
f) asigura
evidenţa drepturilor şi obligaţiilor de asigurari sociale la
nivel naţional, pe baza codului numeric personal;
g) certifica, la
termenele stabilite prin decizie a preşedintelui CNPP, stagiul de cotizare
şi punctajul pentru fiecare asigurat;
h) controleaza
activitatea de expertiza medicala şi recuperare a capacitaţii de munca;
i) aplica
prevederile convenţiilor internaţionale de asigurari sociale, la care
Romania
este parte, precum şi ansamblul reglementarilor comunitare şi dezvolta
relaţii cu organisme similare in domeniul asigurarilor sociale din alte
ţari, in limita competenţelor prevazute de lege;
j) organizeaza
selecţia, pregatirea şi perfecţionarea profesionala a
personalului din domeniul asigurarilor sociale;
k) asigura
introducerea, extinderea, intreţinerea şi protecţia sistemelor
automate de calcul şi de evidenţa;
l) asigura
reprezentarea in faţa instanţelor judecatoreşti in litigiile in
care sunt parte ca urmare a aplicarii dispoziţiilor prezentei legi;
m) organizeaza
activitatea privind stabilirea şi plata contribuţiilor pentru
fondurile de pensii administrate privat, conform dispoziţiilor legale in
vigoare;
n) asigura
exportul in strainatate al prestaţiilor stabilite potrivit reglementarilor
legale in domeniu;
o) indeplinesc
orice alte atribuţii stabilite prin dispoziţii legale.
CATEGORII DE
DOCUMENTE PRODUSE SI / SAU GESTIONATE, POTRIVIT LEGII
- decizii de pensionare cu anexe (buletin de
calcul, perioade de activitate, punctaje anuale);
- adeverinţe stagiu de cotizare luate în calcul la
pensie pentru sistemul neintegrat;
- raspunsuri petitii;
- adeverinte privind datele necesare determinarii stagiului de
cotizare;
- carnete de munca, fise de pensie, adeverinte
cuprinzand salarii, sporuri, etc.;
- cereri de pensionare, de recalculare.
- plan multianual (strategic) de audit public intern;
- plan anual de audit public intern;
- raport anual privind activitatea de audit public intern;
- situatii privind raportarea Indicatorilor de performanta ai
institutiei;
- capitolul “ Compartiment Audit” din Regulamentul de
Organizare si Functionare al CJP (ROF)
- documente
si situatii specifice activitatii de audit public intern si anume (rapoarte de
audit public intern; note de constatare; ordin de serviciu; declaratie de
independenta; notificare pentru declansarea misiunii de audit; colectarea si
prelucrarea informatiilor; lista centralizatoare a operatiunilor auditabile;
identificarea riscurilor; criterii de calcul a coeficientilor de risc; stabilirea
nivelului si ponderii factorilor de risc; stabilire nivel si punctaj total al
riscurilor; clasarea riscurilor; tabel puncte tari si puncte slabe; tematica in
detaliu a operatiunilor auditabile; programul misiunii de audit; programul
interventiei la fata locului; minuta sedintei de deschidere; chestionar – Lista
de verificare; chestionar – interviu; teste de verificare; foi delucru; liste
de control; fisa de identificare si analiza a problemei; note de fundamentare;
baze de calcul; situatii centralizatoare; situatii si lucrari de analiza;
minuta sedintei de inchidere; minuta sedintei de conciliere; plan de actiune
pentru realizarea recomandarilor; fisa de urmarire a recomandarilor;
centralizatorul documentelor de lucru; fisa de evaluare a misiunii de audit.
- documente privind reglementari legale;
- ordine, dispozitii, precizari, comunicari de la CNPAS;
- documente de corespondenta privind activitatea de
audit;
- documente, situatii, lucrari, rapoarte, analize si recomandari
cerute de directorul executiv al CJP.
- acţiuni în instanţă, întampinari, pozitii, cai de atac
formulate in cadrul litigiilor in care institutia este parte;
- rapoarte si informari privind activitatea desfasurata;
- intocmire / avizare raspunsuri diverse cereri / decizii debit;
- adrese către terte persoane / institutii;
- hotarari si decizii acordare drepturi in baza unor legi speciale
(Legea nr. 189/2000, Legea nr. 309/2002);
- comunicate / informatii de presa;
- raportari si informari privind activitatea desfasurata;
- contracte de achizitii publice.
- documentatie organizare concursuri (pentru ocupare posturi vacante,
promovare in clasa, ocupare posturi suspendate temporar);
- decizii
personal (incadrare in munca, stabilire salarii, suspendare raporturi de munca,
demisii, acordare/modificare raporturi de munca, constituire comisii
concursuri, acordare alte drepturi salariale, salarii merit, sporuri prevazute
de legi speciale);
- contracte de munca;
- carnete de munca;
- state de functii conform organigramei;
- situatii nominale cu angajatii instituiei;
- dosare profesionale ale angajatilor institutiei;
- condica de prezenta;
- pontaje;
- programare concedii de odihna si evisdenta
efectuarii lor impreuna cu conducerea institutiei;
- programare serviciu permanenta in cadrul institutiei;
- adeverinte;
- documentatii privind acordarea deducerilor suplimentare;
- fise post;
- evidente ore suplimentare efectuate;
- bilete de voie;
- rapoarte de evaluare personal.
- documentare de expertiza medicala;
- decizii asupra capacitatii de munca;
- concluziile medicului expert;
- adeverinte concediu medical;
- invitatii si citatii;
- adrese catre diverse institutii si borderouri catre CJP;
- raportari statistice si informari privind activitatea desfasurata;
- anchete sociale si cercetari de teren;
- raspunsuri petitii.
- decizii (pentru dispozitii medicale; compensatii pentru
atingerea integritatii; despagubire de deces);
- referate de avizare;
- raportari statistice;
- adrese diverse (catre INEMRCM, CNPP, CJP, CJAS; spitale;
ITM-uri; angajatori; asigurati);
- contracte individuale de asigurare;
- avizare concedii medicale;
- contracte incheiate cu spitalele pentru acordare de servicii medicale
pentru boli profesionale;
- documente contabile primare;
- note
contabile;
- balanţe de verificare sintetice, analitice şi
extrabilanţiere;
- conturi de execuţie;
- bilanţuri contabile;
- raportări statistice;
- declaraţii fiscale;
- raportări periodice către C.N.P.P.
- cereri pentru bilete de tratament;
- formulare pentru bilete de tratament;
- declaratii nominale si rectificative;
- declaratii de asigurare sociala, comunicari de modificare,
solicitari de retragere;
- contracte de asigurare sociala, acte aditionale la contracte;
- notificarea respingerii cererii de emitere a formularului E 101;
- adeverinte privind datele necesare determinarii stagiului de
cotizare;
- adeverinte de venit, adeverinte de stagiu, adeverinte pentru
persoanele care au cotizat la fostele cooperatii mestesugaresti;
- declaratii nominale lunare;
- declaratii
nominale rectificative (fisa inventar de la finante, declaratia privind
obligatiile de plata la bugetul general consolidat de la finante, extras din
fisa analitica);
- adeverinte stagii de cotizare si certificate de stagiu;
- avize pentru conditii deosebite si speciale;
- carnete de munca;
- note
de intrare recepţie;
- bonuri de consum;
- comenzi catre furnizori;
- foi de parcurs-consum benzina;
- fişe de inventar (mijloace fixe, si obiecte
de inventar);
- fişe de magazine pentru documente cu regim
special (bonuri de benzina);
- dosare de pensionare, situatii, acte, etc., predate spre
pastrare.